tirsdag 11. januar 2011

Jeg fant, jeg fant...i en bortglemt skuff

Det ble litt tamt i stua når julepynten forsvant ut, selv om den heller ikke var av den mest fargerike sorten. Foreløpig famler jeg litt i ommøbleringen etter juletreets forsvinning, men en ny pute i ekstrastolen i stua skaper nå litt liv i leiren.

Jeg kjøper sjelden noe til meg selv på fullpris, men ender opp med å handle på salg. Når putetrekk som har kostet to hundrelapper går for to tiere, da slår jeg til. Men, noen ganger havner kjøpene på modning, f eks i en bortgjemt skuff. Og en bortgjemt skuff kan jo veldig fort bli en bortglemt skuff.


Gleden er da stor når man i jakten på noe helt annet finner en slik ferdigmodnet salgsvare.
Det er jo tross alt en del gleder med å være litt ustrukturert i lagringsformen ;)

Mulig den er litt høst, med sine mørk rosa og orange toner, men den passer veldig godt til det dusgrønne trekket på stolen, og den passet til tapeten også, så da blir den værende en liten stund.




Stolen hører til en liten salonggruppe med treseters sofa (for tiny people), to stoler og et rundt bord, men har blitt skilt fra møbelfamilien sin, som står rundt omkring i huset. Det er det samme møblementet jeg skrev om i mitt aller første innlegg. Patchworkstoff i pastell ble byttet ut med grønt møbelstoff, for det originale grønne med hvite blomster var så alt for slitt. Ekstra koselig er det at de er laget av bestefaren til bestevenninna mi :)

Tror jeg tar opp Greys i kveld, og ser i helga. Så frigjør jeg litt tid til pensumlesing. Må prøve å være flink fra semesterstart, og anstrenge meg for å skape rom for studiene.

God tirsdag!

Moccamamma

2 kommentarer:

  1. Jeg handler også på salg og lagrer :). Veldig spennende iblandt. Akkurat nå har jeg tatt klæsskapene, og der var en og annen overraskelse ;).

    Puten din var kjempefin. Stolen også! Artig med egen historie bak :).

    Flink du er som er flittig fra starten av semesteret. Jeg starter 7. februar og kom inn på tanken om å starte tidlig, nå når jeg leste her, men jeg venter til vi i det minste er igang, slik som du ;).

    Tvi tvi. Jeg tar greys idag, etter trening og dusj, ja :)

    SvarSlett
  2. Må først si at du er en disiplinert student! TV-titting og (kanskje??) data'en tar litt tid. Men moro er det!!
    Puten er virkelig lys og sommerlig. Artig med sånt som modner :-) Jeg har en tendens til at ting kjøpes inn som gaver, og innen de blir gitt bort, så har de blitt så fine at jeg må beholde dem selv!
    I tillegg har jeg endel ting IN TRANSIT i kjelleren. Det er ting jeg ikke har plass til, er lei eller som ikke passer lenger. Men før det blir gitt til loppa så står det i kjelleren en tid. Er det fremdeles ikke aktuelt å ta dem fram etter X antall år, så skal de gis bort. Men ikke ennå.....

    SvarSlett