søndag 6. november 2011

Ting tar av og til ikke så lang tid....

Jeg er vanligvis en mester på å utsette. Jeg har et slags inngrodd forventingsmønster av typen TTT (ting tar tid).
Når jeg først setter i gang, så oppdager jeg ofte at ting jeg har utsatt går veldig fort.
Inspirert av mannen som en friettermiddag brukte 20 minutter på å få et tilsynelatende bombet område til å se forundringsverding ryddig og koselig ut, fant jeg fram vater, skruer og skrujern.




Nå er hylla kommet opp på veggen, og skuffene er fylt opp med kaffekapsler og teposer. En skuff blir førstehjelpsskrin med plaster og bandasje.
Nå har jeg fått ryddet litt i andre hyller, og kaffestasjonen som skulle males har plutselig mistet litt av funksjonen sin. Men denne er jo mye finere uansett.
 

Det er skikkelig håndverk, med tapping av sidene og skilleveggene. Opphenget er i jern, og har en liten rest av en litt sær søtsuppefarget rosa som bestemor malte interiøret sitt med en gang.


Skolematen blir mer spennende hvis dobbeltskivene er stanset ut med pepperkakeform, eller agurken har stjerne eller hjerteform. Epleskiver med hjertehull, eller eplehjerter er også en hit på hvitost. Så jeg har et etterhvert rikholdig utvalg av former, selv om de ikke blir så flittig brukt som en kunne ønske seg. Intensjonen er alltid bedre enn gjennomføringsevnen hos meg :)


Så da er jeg egentlig ganske fornøyd med interiørskiftet på kjøkkenet denne helgen.
Til og med tulipaner fikk jeg kjøpt meg denne uka :)

En venninne sa til meg i går, på en for meg dårlig dag:
"Legg energien din på noe det kommer noe positivt ut av. Verken du eller andre får det bedre av at du tenker mye på det leie og vanskelige". Og, det er jo i grunn sant, og sånn sett er blogging en fin måte å avlede oppmerksomheten på, og nettopp legge energi i noe det kommer noe positivt ut av :)

Håper din søndag er av de gode!

Klem fra Moccamamma :)

9 kommentarer:

  1. Klok venninne!! Godt vi tar vare på hverandre vi venninner c",)
    Men for en hylle, forelsket ble jeg med enn gang!
    Vet du mer om dens historie?

    Kos deg med resterende del av søndagen, Klem Anna

    SvarSlett
  2. Hei og god kveld.
    Så flott hylle du har fått da :-) Tror ikke jeg har sett maken tidligere.
    Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld. Hilsen Janne - Kathrine

    SvarSlett
  3. Det var en flott hylle!!
    Koselig blogg du har:)
    Klem fra Mirjam

    SvarSlett
  4. En fantastisk flott hylle!
    Klem

    SvarSlett
  5. Den hylla var da innmari fin...skikkelig fin:) Smart å bruke den til kaffekapsler og te....lett tilgjengelig:)

    SvarSlett
  6. Hei - så utrolig flott hylle - skjønner godt at du er veldig glad i den - sjarmerende og fin på veggen - og stor og romslig. Smarte slike hyller - leter etter noe kopi-liknende på Ikea, men der har de visst sluttet å selge disse "mel-hyllene" - dumt!

    God kveld til deg - klem fra Bente:)

    SvarSlett
  7. Kjempe stilige hyller og virkelig en flott, lyst og fint kjøkken! Gratulerer:))
    God klem fra Anne Karin
    p.s. Kommer snart innom igjen..fant deg igjen etter å ha lett lenge etter deg, trodde jeg var en følger, men der tok jeg feil.
    Natta

    SvarSlett
  8. Blev ju hur bra som helst det där!! Hade gott kunnat tänka mig en sån hylla på mitt nz kök =o)
    Kramar!

    SvarSlett