torsdag 21. juli 2011

Sprudlende og syrlig

Hva drikker man hvis varmen plutselig skulle slå til? Vann er viktig uansett vær og føreforhold, og i dag kom bloggeinspirasjonen i et hjørne på kjøkkenet. Der sto både glass, sitron og Soda Stream.


De to grønne glassene står til vanlig i vinduskarmen på kjøkkenet. De er en gave fra min aller beste venninne gjennom livet :) De kan jo fint brukes til en forfriskning i litt pyntede glass. 
Det går veldig i perioder med bruken av Soda Streammaskinen. Jeg bruker den mest til å lage vann med bobler - jeg er nemlig ikke noen brusdrikker, men vann med kullsyre er godt.


 Selters - det har jeg ikke smakt på mange år, men jeg husker besteforeldrene mine brukte det som blandevann.


Ikke akkurat Selters fra Nora, men kranvann med litt brusende følelse og en syrlig touch.
Den gamle bruskassa er "arv" fra butikken hass Kåre.....
Neida, jeg er ikke Mari du bedåre, og faren min heter ikke Kåre på ordentlig. 


Ser nesten ut som Zalo, eller sånn grønn likør med vanskelig navn å stave. Men denne blandingen er garantert ufarlig og gir ingen bivirkninger dagen derpå.


 Så enkelt kan det gjøres å "sprite" opp hverdagsvannet litt.

Jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått vært på ordentlig gjenvisitt hos dere som har vært innom med kommentarer. Jeg setter stor pris på alle koselige ord! Takk for dem!

Nå skal jeg bruke resten av kvelden på rydding. Man kan ikke skyve på det ubehagelige i all uendelighet.......og så gjør det så godt når man til slutt er ferdig.

Ha en god torsdagskveld!

Klem fra Moccamamma :)

2 kommentarer:

  1. Å dette såg godt ut!
    Kanskje sommaren kjem neste veke? ;-)

    SvarSlett
  2. Absint... =)
    Fina glas, du har verkligen god smak!

    SvarSlett