søndag 3. juli 2011

Tea for two.....

Så har jeg tatt på meg spanderbuksene og kjøpt min første boks med Kusmi tea.
Vi har vært en tur hos mine foreldre, og da ble det litt butikkbesøk en av dagene.
Vi tar ofte en kopp te på kvelden - så i kveld blir det testing av St Petersburg.


Bilen var rimelig fullastet på turen, så det ble ikke rom for store innkjøp. Lillebrors vogn måtte med, og selv om jeg tok av hjulene på vogna, bygde den fortsatt en god del Emmaljungavogna med sportsvogndel. Derfor ble det sparsomt med saker som ble med fra mors kjøkken også. En tesil som passer perfekt til tekjøpet ble med hjem i kofferten, sammen med en annen sak som jeg må forske litt på om kanskje er et bakeredskap. Men, jeg håper jeg fortsatt kan få den hvite og blå kjelen med lotusmønster. Sånn for å være litt trendy retro, jeg også :)


Velkommen til nye lesere. Jeg ser at mitt koselige møte med Den gode feen har ført til mange besøk den siste uken. Tenk at tilfeldighetene gjorde at hun satte seg ned rett foran meg på konsert Jonsokaften. Det er så en landsens blogger nesten ble litt starstruck :) Men, interiørbloggedamer er en sosial sort, så det ble et koselig møte. Det var veldig kjekt å hilse på deg Linda!
Nesten synd å ha hatt ferie når så mange nye har vært innom og kikket :) Her har det stått stille både med innlegg og kommentarer.


Ferien fortsetter, men nå hjemme resten av sommeren. Vi skal ha late dager, og bare pusle rundt med alt og ingenting, feire bursdager og leve livet. Deilig å sitte på sin egen veranda, drikke litt vin, prate litt og gå og legge seg i sin egen seng. På dagen kan man sende ungene ut i hagen, ned i lekehytta og ha et halvt øye på dem, mens man selv koser seg.

Jeg synes hjemmeferie er alt for lite verdsatt - borte bra, men hjemme best!


Vi får se da, om teen lever opp til prisen, eller om det kanskje er like mye glede i en kopp yellow label :) Rent estetisk gjør jo blikkboksen fra Kusmi seg bedre på benken, og slik verdi skal vel ikke undervurderes. Det minner meg på at kaffe-/testasjonen på kjøkkenbenken trenger et malingsstrøk eller to. Forhåpentligvis blir det noen DIY-prosjekt i ukene framover. Det er i alle fall målet. Til og med broderidelen på symaskinen er testet ut for første gang!


 God søndag kveld!
Håper mange av dere som har tittet innom i uka som gikk henger med videre :)

Klem fra Moccamamma

      Sommaren är kort, det mesta regnar bort........     

4 kommentarer:

  1. Jeg likte veldig god "Tea for two"-innlegget ditt ;). Og hjemmeferie er faktisk så deilig. Det er vår måte å ferie på. Vi er så hjemmekjære at folk ikke skjønner seg på oss ;). Men er det ikke fint å trives så bra i sitt eget hjem da ;)?

    Så koselig å boms bardus møte Linda da- og på selveste bursdagen min ;). Som jeg kaller St.Hans i stedet for Jonsok. Det er til og med nesten så det heter midsommarafton her i de dype svorske skogene ;). Men nå helgeforskyver jo alltid svenskene sin feiring.

    Ønsker deg fine feriedager. Her lever vi i ganske feriekaos, Tour de France, med enkle måltider og tenåringer (2 - færre eller flere) som snur døgnet.

    SvarSlett
  2. Te-kos og fine bilder:) Må vel innrømme at jeg enda ikke har smakt akkurat den type te men må vel kanskje gjøre noe med det. Mye hjemmeferie på denne kanten også men veldig så greit. Vi fyker litt hit og litt dit med nr14 som hovedbase. Med hunder i hus så velger en måter å feriere på som kan passe for de også....og vi koser oss:)

    Ønsker deg fine sommerdager videre:)

    SvarSlett
  3. Hei - jeg har én Kusmite, jeg - chai - og jeg er ikke sikker på om jeg liker chai-te - kanskje heller St.Petersburg - der var mormoren min fra, så da føler jeg et slektskap til teen;)

    Deilig med feriedager hjemme - det setter vi også pris på - og er egentlig litt for lite flinke til det - det blir fort til at man er på farten når man har fri.

    God sommer til deg og dine - og klem fra Bente:)

    SvarSlett
  4. Kusmi har mange gode teer. Personlig liker jeg Anastasia og grønn St Petersburg best.

    Droppet tilfeldig innom bloggen din via Rosesommer. Fine bilder du tar.

    SvarSlett