tirsdag 9. august 2011

Fra mørk til lys på en, to, tre

Kombinasjonen barn, tv og mat er jo dømt til å sette spor. Men, det gjør ikke så mye. En god stund har jeg følt at jeg burde tatt av trekket på sofaen i tv-stua, men jeg har min egne evne til å tro at alle oppgaver er store og litt uoverkommelige, på alle plan i livet. Men, i går fikk jeg drahjelp av lillebror.......


Pelle politibil hadde rygget ned i jordbæryoghurten, og siden sladdet rundt i sofaen. En Duplo-hjullaster hadde også kjørt i søla, og avsatt spor. Det var dråpen som fikk fart i mor. Og jammen var det fort gjort å gå fra brun sofa til hvit sofa :)


Jeg tar sjansen på å vaske det brune trekket til Ikea-sofaen, selv om det strengt tatt ikke anbefales på lappen. Har sett andre skrive at det går helt fint. Det ble veldig lyst i tv-stua nå, men jeg tror det brune kommer på igjen når høstkveldene siger på. Jeg har lagt over et sengeteppe, så vi ikke får yoghurtspor den første uka med hvit sofa :)

Når været tillater det, nytes kaffekoppen ute blandt fargesprakende middagsblomster, tagetes og margeritter. I går gikk det fint - i dag pøser det ned. August skal brukes til å få hjulene i gang igjen. Barnehagestart for lillebror og nytt skoleår for storesøster, rutiner skal på plass igjen, og jeg skal innstille meg på et liv som fulltidsarbeidende igjen. Det blir fint og rart på samme tid.



 God tirsdag til deg som titter innom!
Klem fra Moccamamma :)

                            det finnes verre ting i livet enn en dårlig sommer.......                    

2 kommentarer:

  1. Absolutt sant den røde linja der!
    Mye verre faktisk, blir en spennende høst for dåkke då, men hverdager e jo det besta tross alt
    klem:-)

    SvarSlett
  2. Där du!
    Inte dåligt när man i alla fall kan byta överdraget på soffan. =o) Vi har skinn (tyvärr) så här torkar vi bara av om det sker en olycka. Har ju inga barn så det går bra.
    kram

    SvarSlett