tirsdag 28. februar 2012

Utsikt fra sofaen

Langt mellom innslagene for tida.
Her har barnesykdommer og omgangssyke herjet i mer eller mindre hele februar, føles det som - så bloggelysten har ikke akkurat fått seg noen vitamininnsprøytning.


Deler litt av utsikten fra sofaen i dag. I et hjørne står det gamle sjokoladeskapet. En gang tenkt malt hvitt, men nå er jeg veldig glad for at jeg drøyde med maling. Det er finest originalt. Laget hos Rødskog i Drammen står det. Litt årgangsstøv har samlet seg i vinter også, ser jeg. Fint å ta bilder så man ser hvor man bør gå over med støvfilla :)


 

Tekanne, sukkerskål og fløtemugge er fra et sett som jeg har arvet. Sukkulenter kjøpt på dagligvare for kr 25 pr stk. Og staupene i sjokoladeskapet er laget av Rolf Vatn. Snart 10 år siden vi fikk dem, og kanskje på tide å testsmake vin i dem? Kanskje til helga.....

Det går raskt mot lysere tider, heldigvis, og snøklokkene i hagen bærer bud om vår. Det gleder jeg meg til. Alt blir lettere når vinteren slipper taket, og kanskje kommer noe av inspirasjonen og arbeidslysten tilbake.

Jeg fikk en herlig bok i posten i går. Hennie Interiør på Mammut-salg. Ønsket den til 40-årsdagen, men nå kjøper jeg den selv til 41-årsdagen som er nært forestående :) Der er det nok masse inspirasjon tenker jeg.

God uke til deg!

5 kommentarer:

  1. Fin utsikt!

    Trasig med SÅ mykje sjukdom i heimen.
    Har gått SÅ mange sjuker på jobb også.. Huff!

    Fornuftig med ei gåve til deg sjølv :-)

    klem . med ynskje om ei god veke

    SvarSlett
  2. Så bra at skåpa di framleis er original i farge! Det lønner seg å telje til ti mange gongar viss ein vurderer slikt... Rolf Vatn er gift med ei dame som bodde her i bygda når ho var lita, kjenner dei :) Artig! Håper sjukene roar seg, det er vel typisk for desse månedane at det er mykje som er ute og fær av slikt? Ungane her har også hangla i vekesvis.

    Ha fine dagar vidare!
    Klem,
    e :)

    SvarSlett
  3. Du for et lekkert skap du er eier av, å så bra at du ikke malte det!!
    Sykdom råder i landet...siden nyttår føles det som. Nå tror jeg at i hvert fall vi er på tur oppover igjen. Håper det er så for dere også!!

    Klem Anna

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Titter innom for å ønske deg
    en riktig fin dag ღ og
    GRATULERER sååååååå mye med
    dagen din i dag ღ Stor klem
    til deg fra meg... :)

    SvarSlett
  5. Hei - god bedring i heimen! Det er en veldig fin sofautsikt du har - falt litt for det sjokoladeskapet, jeg - og enig; fint at du ikke malte det:)

    Fin kveld og klem:)

    SvarSlett