torsdag 2. september 2010

Jeg liker butikker som pakker varene i papirposer......


Denne posen fra Farmors Krambod var i en skjønn blåfarge.


På tirsdag var vi en tur i Ålesund. Storesøster er litt plaget med allergi, astma og eksem, og det var på tide med en sjekk hos barnelegen på Åse. Etter besøket ble det en tur på Moa, og litt handling på Clas Ohlson blandt annet. Man finner alltids noe man tror man trenger der!

På vei hjem gjorde vi oss en avstikker, og havnet i Ulsteinvik. Jeg har lenge hatt lyst til å besøke Farmors Krambod, men så er det dette med at dørstokkmila er så fryktelig lang ;)

Men, på tirsdag fikk jeg mine tilmålte 15 minutter i denne butikken. Kunne gått i timesvis og drømt, men med familien ventende i bilen, var det bare å nyte i korte drag......

Jeg falt for disse arkene med små salmevers:


Dette skal jeg ramme inn og henge på veggen hos Lillebror. Rommet hans skal fikses nå. Det har allerede blå tapet, og det er bare listing rundt vinduet, rydding og møblering som trengs.

Snekkeren kommer innom i løpet av kort tid. Vi skiftet vinduer, og så hadde jeg tenkt å sette panelplater på veggen, så foringene stikker for langt ut til å liste direkte på tapeten. Firmaet kommer tilbake og gjør det som plaster på såret for et par småfeil ellers.....en fagmann gjør det på null komma svisj, mens jeg hadde brukt veldig lang tid på å skjære de foringene uten egnet verktøy.....har sirkelsag, men dårlig med bord og slik....



Storesøster skal få denne på rommet sitt.

Og hva ble det så på mor?


Jo, noen merkelapper i tre som jeg jo helt sikkert trenger.........Mitt indre øye ser jo masse fint disse kan brukes til, det gjelder bare å få realisert drømmene.....

Apropos realisering - jeg har ryddet på soverommet i dag! Ble litt revet med av utfordringen hos NIB, men etter litt vurdering fram og tilbake, lar jeg soverommet vårt være privat enn så lenge.......

Det som er bra med blogging, er jo at ting blir gjort med glede nå. For det var jo fort gjort å rydde og støvsuge soverommet når jeg hadde som mål å få tatt noen bilder ;)

I mangel på bilder fra soverommet kan jeg jo vise et glimt av tapeten på et av de andre soverommene våre. Vi har fem stykker.....så her i huset kan man velge hvor man vil ta inn for natten...reine pensjonatet:)


Tapeten er fra Duro og heter Hudiksvalls teater.


Fargegjengivelsen er ikke helt korrekt, men under er et bilde fra en forhandlerside, som er veldig nær virkeligheten....


Ellers i huset går veggene stort sett i ulike hvite nyanser, så dette gjesterommet har to vegger med mønstret tapet. I tankene skal dette bli et veldig gammeldags koselig rom, bare seng og slikt kommer på plass.....men, vi har jo soverom, så det har jo ikke hastet....

Nå tror jeg at jeg må ut i sola. Fjorden glitrer blank og fin, og himmelen er blå!
Høst!

Hilsen fra
Moccamamma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar