lørdag 18. september 2010

Vips, så var det lørdag igjen.....

.....og endelig har jeg to øyne som jeg kan se med, og munnen kan jeg blant annet le med.......


Etter tre dager som enøyd er jeg lettet over å kunne ta av bandasjen og bruke øyet igjen. Tar litt tid å få igjen koordinasjonen. Det syke øyet har tapt terreng som ledeøye for en stund, og kjemper om å få tilbake førsteplassen.......da blir man litt svimmel og kniper igjen ett øye........

I går ble en halvblind Moccamamma kjørt til døra på en konsert med Lill Lindfors og Ketil Bjørnstad. Jeg var nok desidert yngst i salen, for naturlig nok har Lill sitt modne publikum. Men, likefullt, det var en fin musikkopplevelse. Jeg er begeistret for Ketil Bjørnstads pianospill! Lill Lindfors har nok blitt litt rusten i stemmen med årene, men flyter på rutine og sjarm.......og så talar hon så underbart svensk......
Godt man kan lukke øynene og bare lytte til musikken.........



Mens jeg har vært delvis satt ut, har herr Andersen kommet inn i familien. Nå har vi allerede en herr Andersen i stua, men lillebroren hans var på tilbud, og Moccamannen smidde mens jernet var varmt.....støpejernet......for nå byttes koksovn mot vedovn i tv-stua. Vi har vært så fornøyd med den store, at den lille får komme inn også. Litt fantasiløst, kanskje, men Moccamamma er klart for å satse på ting jeg vet fungerer.........

Siden minste herr Andersen fortsatt ligger innpakket i papp, har jeg lånt bilder fra nettsidene til Scan.dk.




Det skal bli varme kvelder i tv-stua når denne er installert. Først må jo den gamle ut, og rør må kappes, mørtel blandes........men til slutt blir det bra.

I kveld blir jeg traktert med biff og rødvin, og så blir det "Skal vi danse" på tv-skjermen......tenk å få være med og lære å danse på den måten. Det måtte ha vært supermorsomt å få en slik mulighet, selv som helt ukjent uten snev av kjendisstatus........og kiloene ville ha ramlet av i svingene........det du....

Ha en fin lørdagskveld, og ei god helg!

Hilsen
Moccamamma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar