onsdag 22. september 2010

Sju vakre jenter i en ring......


....vakreste jenter heromkring, sju vakre jenter alle.......



Til frokost i dag tente vi lys på kjøkkenbordet. Jeg er så glad i stearinlys, og det er trygt å ha det stående voktet av sju engler i en dyp skål.....




Jeg tror at sølvfatet egentlig er min fars...muligens en dåpsgave, det er som en barnetallerken i størrelse. Det er nok ikke ekte sølv, for det er stemplet med 40 nede i kanten inni skåla......men, det gjør jo ikke noe, her er det utseendet som teller :)



Englene er veldig forseggjort med fjes og det hele......



...og på undersiden har de til og med trykt på fjær på vingene.........



.....kjøkkenbordet er så prikkete i duken, så det ble fotografering ved koksovnen i tv-stua. Plata under ovnen er ei sinkplate, og hvis den er uskadet når koksovenen er flyttet, og den er stor nok, så får den ligge. Den er spikret med x antall småspiker til gulvet, så jeg håper i grunn at den kan ligge, både fordi jeg liker den, og fordi det blir minst arbeid da..........

Koksovnen er en nr 505, og har sine sjarmerende trekk og reliefer.......


.....men i et stort, gammelt hus med 10 cm steinull i vegga går komfort foran......jeg nekter å fryse like mye i vinter som i fjor vinter........varmepumpa klarer ikke å holde koken når kvikksølvet kryper under 10 minus, og hvis vi drar igjen skyvedørene til tv-stua, så er vi utenfor "comfort zone" for å si det slik.......





Så koksovnen forsvinner ut i neste uke.......


Fyring med stearinlys er neppe noe alternativ, så hr Andersen jr får komme på plass før september er omme....kuldegrader på Drevsjø i natt, så det går ubønnhørlig mot kaldere årstid.....selv om jeg bor nærmere golfstrømmen enn østerdølene......

Men, la ikke det knekke gleden over dagen i dag!

Ha en fin dag!

Hilsen
Moccamamma

1 kommentar:

  1. Hei skjønne deg! Takk for koselige kommentarer på bloggen min - og så flotte bilder du har i bloggen! Er plutselig tilbake for å hente mer inspirasjon♥ Klem Cecilie

    SvarSlett