lørdag 10. desember 2011

Julestemning kom til meg....

Denne dama har ikke akkurat funnet julestemningen, og verken julebakst eller gavekjøp er i nærheten av gjennomført. Kanskje ikke planlagt enda heller.....så det kan brått skje at julekvelden kommer på kjerringa her i huset.....


I et tappert forsøk på å sette meg selv i julemodus resirkulerer jeg noen av fjorårets førjulsbilder. Kanskje det kan få fart i juleforberedelsene.


Jeg blir imponert over arbeidet dere flinke bloggedamer legger ned i juleforberedelser, kalendere og julepynting og får laget blogginnlegg, mens jeg selv synker sammen i sofeaen når arbeidsdagen er over og ungene sover i sengene sine. Ikke en gang kommentarer har jeg vært flink med i det siste.




Min ønskeliste til jul er ikke så materiell - den går mer på å skape gode hverdager, med rutiner som fungerer og som med glede kan brytes, fordi man vet at man har rutiner i bunnen. Ikke leve etter ad hoc-prinsippet hele tiden og føle at man aldri er i forkant av hendelsene :)



I prinsippet vet jeg hvordan det bør være, så kjære Julenissen, jeg ønsker meg gjennomføringsevne og arbeidslyst i julegave!

God helg!

Moccamamma :)

11 kommentarer:

  1. Ynskjer deg alt godt i dagane som kjem! Jula kjem uansett! Håper du finn jjulestemninga di!

    God klem,
    E :)

    SvarSlett
  2. Riden flyr så alt for fort,hadde hokdt med jul annen hvert år:)
    Men jul blir det uansett,litt blomster og lys og granbar...så er det jul:)
    ha en fin dag

    SvarSlett
  3. Ønsker deg en fin førjulstid:) JUl blir det uansett :) Hilsen Tone

    SvarSlett
  4. Hei du - julestemningen har ikke helt kommet på plass her heller - det hjalp litt med en Luciakonsert kl 7.30 i morges, men så gikk det over igjen da man kom ut i det mørke regnværet!

    Det blir så som så med blogging her også - det er mye på jobb om dagen + at det skal planlegges til både jul og bursdager for begge jentene. vi pleier heldigvis å legge lista veldig lavt:)

    Fortsatt gode dager til deg - klem fra Bente.

    SvarSlett
  5. Grønsåpe i kvar ei krå, demp lyset og pynt treet ;-)

    klem

    SvarSlett
  6. Slik kan det bli...men jula kommer uansett, og det hjelper kanskje å "legge lista litt lavere".
    Jeg kuttet meg i 2 fingre i går, hadde akkurat startet på den store julevasken...ble satt litt tilbake da, men det er fortsatt flere dager å gjøre det på!
    Gode siste førjulsdager!

    Klem

    SvarSlett
  7. Hvordan går det? Er du ajour? (Skrives 21.desember.) Jeg er litt ovapå nå skjønner, for jeg har ikke sånt kaos rundt meg som jeg pleier i disse siste juledagene. Tror jeg kommer i mål i år også. Har vel lært meg å senke lista litt, og da er den lettere å komme over.
    Flott kommentar du hadde hos meg! Den satte jeg virkelig pris på. Og da tenkte jeg at det er det som er topp med blogging; en får lese og se så mye koselig, spennende, interessant og lærerikt. Koste meg med historien!
    God jul til deg, og håper du ligger an med forberedelsene og julestemningen!

    SvarSlett
  8. Jeg håber, din juleglæde er kommet til dig.
    Med de smukke billeder kommer jeg i julestemning.

    Glædelig jul til dig og din familie

    SvarSlett
  9. Håper du har funnet den riktige julestemningen nå:) Ønsker deg ei fin fin jul:) Vi blogges i det nye året:)

    Juleklem fra Marit

    SvarSlett
  10. Takk for hyggelig julehilsen!! Håper du får noen koselige og slappe dager sammen med familie og venner!

    Klem Anna

    SvarSlett
  11. Takk for hyggelig julehilsen!! Jeg håper jula di blir koselig så du får slappe av i go stolen, med kaffe, te og litt sjokolade...kanskje en god bok?!

    Klem Anna

    SvarSlett