lørdag 8. september 2012

På krakken: Septembertoner

Jeg må innrømme at jeg liker høsten på mange måter. Den er litt som en ny start etter sommerferie og lading av batterier.
 

Jeg prøver å inspirere meg selv til å komme i gang med de mange prosjektene jeg går svanger med når det gjelder rydding, ommøblering og pynting. 
 
 
Har vært ute på trappa og hentet inn noe pynt som har stått på halv tolv siden i vinter. Ei lykt som har blitt rusten, og som egentlig matcher bjørkeneveren i farge og stil.

 
Kremmerhuset i sink pleier å henge ved døra rundt juletider. I dag har det fått rognebærkvist, og fikk komme opp på veggen ute igjen etter fotograferingen.


Jeg har kjøpt meg nytt objektiv, det billige 50 mm fra Canon. Jeg trenger trening, masse trening. Og føler foreløpig at jeg knipser lettere med kompaktkameraet. Det krever liksom mer innstilling og slik med systemkamera. Noe jeg overhodet ikke skjønner meg på foreløpig. Men, det skjer ikke noe før man begynner - og nå er jeg i det minste i startgropa :)
 

 
Så det ble mye redigering av lys og slik på datamaskina. Og nå som jeg ser bloggen både på egen maskin, Ipad og jobb-pc, ser jeg at bildene ser veldig forskjellig ut på ulike skjermer. Så det som ser nogenlunde ut på blogge-pcen, kan se helt rart ut på andre maskiner.
 

 Mannen min liker å bestill te fra Sri Lanka og Storbritannia, og Whittard er siste forsøk på å skaffe noe godt i te-koppen. Spice Imperial med kanel, sitronskall, nellik og vanilje passer godt nå som kveldene blir mørkere.


 
God helg til trofaste lesere!
 
Klem fra Moccamamma :)


15 kommentarer:

  1. Herlege bilete!

    Har sett det eg også, at ulike maskiner/skjermar gir ulike uttrykk..

    Ha vakker helg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentaren!
      Du beskriv det betre enn eg, for ja .. dei mørke skyggane er nok der..og innimellom vil dei kvele dagslyset..

      Varm klem

      Slett
  2. Skjønne haustbilder! Og du må berre øve og øve! Som eg alltid seier; ta ein kurs viss du kan! Eg var så frustrert før eg tok mitt grunnkurs, forstod ingenting. Etter nokre timar med opplæring, sukka eg litt for meg sjølv, og tenkte; kvifor gjorde eg ikkje dette før? Eg håper på eit nytt kurs i oktober. Viss kroppen berre kunne oppføre seg slik eg vil. Kryssar fingrane!

    Lykke til både med fotografering og prosjekt!

    God klem,
    Elin :)

    SvarSlett
  3. Koseleg å skape litt hausstemning når nysnøen ligg i fjella og den klare lufta fortel oss at sommaren er ugjenkalleleg slutt... Eg har forresten same utfordringa som du når det gjeld utsjånaden på bloggbileta. På Mac`en heime ser dei flotte ut, medan dei på jobb-PC`en ser litt underlege ut.... Ja, ja....

    Men du, så spennande å importere te frå Sri Lanka og GB! Har du nokre spennande linkar du kan dele, kanskje???

    Laurdagsklem frå Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Først prøvde han www.dilmahtea.com og det gikk fint. Dilmah får man jo også på Coop, men ikke alle typene.
      Nå har han bestilt noen ganger fra www.whittard.co.uk, og det går storfint så lenge bestillingene ikke er over kr 200 (tror vi) En litt større ordre ble sittende fast i tollen i halvannen måned, og ble ganske dyr til slutt.

      Slett
  4. Så herlig høststemning i bildene dine!!

    SvarSlett
  5. Hei på deg.
    Så vakker høststemning i bildene dine!
    Ønsker deg en riktig fin søndagskveld, og en glad ny høst uke.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  6. Nydelig høstbilder. Det er ikke så lett å vite hvordan bildene man redigerer på sin egen pc blir seende ut hos andre. Litt frustrerende, men ikke så mye å gjøre med dessverre.
    Te er alltid godt, og nå på høsten drikker jeg masse av det. Høres ut som du har fått tak i noen gode sorter på nett. :o)

    Ønsker deg en deilig søndag!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  7. Hei - syns høstbildene dine er kjempefine - jeg har ikke grie på verken kamerautstyr eller fotografering - blir litt knips og huhei hvor det går;)

    Ha en fin mandag videre - klem fra Bente.

    SvarSlett
  8. Spice Imperial hørtes ut som en god blanding smaker!! Elsker tekopper på høstkveldene jeg også, og gjerne sammen med den gode praten med min kjære. Gøy å lære seg litt fotografering ja. Jeg har holdt på en stund, men føler meg enda i startgropa. <Men jeg har det gøy og det er vel det viktigste, er det ikke??

    SvarSlett
  9. Hei i huset!!

    Ja nå er høsten her, ikke min årstid men du verden så mange fine farger den byr på!
    Te, jeg abonnerer på te fra teklubben.no
    Masse gode teer der syns jeg. Ska sjekke de sidene du anbefalte her!

    Ha en finfin dag, Klem Anna

    SvarSlett
  10. Hei igjen!!
    Stikker innom for å takke deg for den koselige pepptalken på mig dag som var boring!
    Det ble et blad som jeg hadde hjemme, kaffe OG vin, litt aleina tid ble det ikke...barn overalt når enn setter seg i ro for å lese!!
    Men jeg får se det som et privilegium da c",)

    Klem Anna

    SvarSlett
  11. Så fine bilder du tar!
    Vil du vinne et års-abonnement på BoligPluss
    kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
    Klem Anette ♥

    SvarSlett
  12. Hei! Kjekt du hadde vore innom :) Eg har brukt begalakk til det aller meste... Luktar grusomt, men fungerer max! Har prøvd andre typar, men får ikkje dette heilblanke og sterke resultatet. Ang. lampane mine, så er det jo litt synd å ta dei ned, når eg endeleg hadde sydd dei ferdig. Typisk meg :) Men ELSKAR Palma-lampen! Vurderte å ha den på kjøkkenet då eg kom over den på 70% salg hos Herlighet. Held på å besvime, fordi eg hadde sikla på den i månadsvis. Men så passa den best på hagestova. No får han kose seg inne i varmen ei stund ;)

    Håper dagane dine er gode!

    Klem,
    e :)

    SvarSlett
  13. Berre innom for å seie hei :-)
    Vonar du har det bra!

    Stor klem

    SvarSlett