tirsdag 9. august 2011

Dagens dose kjærlighet

I dag har jeg kjent på sygleden. Jeg har hatt noen stoffbiter fra Stoff & Stil liggende siden i fjor vår. Nå som jeg endelig har knekt koden på Brother-symaskina mi, så må jeg holde kunnskapen varm. Derfor ble det en liten hjerteproduksjon i dag. Ikke spesielt fantasifullt, men koselig å pusle med.


De små sitatene har jeg bla annet lånt fra Anne Grethe Preus - "Hold aldri opp", og fra "Älska mig" av Benny Andersson & Marie Nilsson.

Jeg skriver ut sitatene speilvendt på strykeark for hvit bakgrunn. Da lillebror ble døpt for snart to år siden, sydde jeg slike hvite hjerter med navnet til hver av gjestene strøket på. De ble brukt som bordkort.


De skal fylles med vatt, og nestes igjen for hånd, men kanskje ikke i kveld. Barnehageklær skal merkes og pakkes. For jeg har jo bare visst at barnehagestart er i morgen sånn i en måneds tid. Så hvorfor stresse? Og så har jeg to nye Pegasus skoskap fra Skeidar liggende til montering. For endelig fant jeg skap som er grunne nok til å stå i gangen.


Et par av hjertene har jeg allerede en tanke for, men resten tenkte jeg å bruke i bloggbasaren jeg tenkte å dra igang om ikke så brått :)


"Livet er fullt av store ting for den som evner å omgås de små ting fortrolig"
Sigrid Undset

Fortsatt god tirsdagskveld!
Moccamamma :)

7 kommentarer:

  1. Herlige hjerter og fine ord:-))
    klem

    SvarSlett
  2. Så utrolig søte hjerter:-)

    SvarSlett
  3. Du, de var veldig koselige, altså. Basar høres bra ut. Sjanse for at noen av hjertene havner hos noen av oss da, eller??

    SvarSlett
  4. Så fine hjerter!
    Klem

    SvarSlett
  5. Kjempefine ble de....
    klemklem

    SvarSlett
  6. Disse hjertene var fine! Jeg har jo en konfirmant i hus nå, og da er det kanskje på tide å samle litt gode ideer til bordkort. Stilige!

    ....må også si jeg hadde stor sans for sofabildene dine....ha-ha...akkurat slik jeg husker at det var å ha små unger i hus, og gøy at noen tar bilder av det! Heie Lillebror!!

    Stor klem fra Marit

    SvarSlett
  7. kos fine hjerter ------ tar du imot bestilling ;)

    smil fra monika

    SvarSlett