mandag 23. august 2010

Ikke akkurat KitchenAid......

...men du og du, hvor glad jeg er i den likevel!

Jeg ser at veldig mange interiørelskere har eller ønsker seg en KitchenAid. Og, ja, den er lekker!  Men, jeg klarer ikke lese meg til hva de mener med multifunksjonsmaskin på hjemmesiden til KitchenAid.......Hva har den som min trauste Assisten ikke har? Sånn bortsett fra utseendet, da.....hi,hi!


Jeg har ikke plass på kjøkkenbenken til å ha kjøkkenmaskina fremme, og hadde jeg hatt det, så hadde min Assistent fra Electrolux så gjerne fått stått der, selv om den er relativt grov og klumpete sammenlignet med KitchenAid...... Men, så har det seg slik at Moccamamma også er litt grov og klumpete sett i forhold til idealkvinnen. Så, sånn sett har jeg rett maskin til rett kvinne ;)


I går ble det tid til bollebaking, mellom vinduspussing (uff, ja, på en søndag) og skatollmaling. Fram med kjøkkenmaskina, og så montere eltekrok og slikkepott. Det er noe solid og godt over å sette sammen disse metalldelene til en maskin som elter deigen glatt og fin.......Og, jeg liker denne blandingen av rubbet og blankt stål.

Og ja, vi juksa i går med bollemiks fra Møllerens......men, de ble skikkelig gode kan jeg love.


        

Jeg synes faktisk at den er ganske fin, jeg! Det er heller ikke å forakte at maskinen er hvit!


Jeg har jo faktisk ikke kjøpt den selv, den var en bryllupsgave. Nei, det er ikke KitchenAid - men, jeg trøster meg med mottoet som min far alltid har brukt:"Om tusen mann sier at en ting er riktig, så kan det fortsatt være den ene mannen som er uenig som har rett......"...hi, hi ;)

Den har kjøttkvern, og en hurtigmikser. Når det blir tid for kransekakebaking nærmere jul, da tror jeg at jeg kanskje skal kjøpe meg ei mandelkvern til å sette på kjøttkverna.......Og et grønnsaksrivesett - det kunne vært noe. Bildene av tilleggsutstyret har jeg lånt hos Electrolux.no. Jeg pleier å bruke en vanlig håndmixer til krempisking og slikt - når jeg ikke kjører Brimi-metoden, som er handpisking.....men, kanskje jeg burde kjøpt bollen med visper.....kan jo ønske seg det til jul, hvis ønskelista ikke er så lang....


Og forresten - bollene ble kjempegode!!


Ha en fin mandagskveld!

Hilsen fra
Moccamamma

2 kommentarer:

  1. Jeg syns du har en riktig så fin kjøkkenmaskin jeg. Nesten litt nostalgisk hehe, og morsomt å se noe annet enn kitchen aiden på en interiørblogg. Bollene ser deilige ut, så maskina har nok gjort litt av en jobb :o) Har selv en Kenwood Major som jeg er kjempefornøyd med, men aldri har tørt å vise på bloggen. Kanskje den fortjener ett innlegg? tihi. Ha en super dag! Klemmer

    SvarSlett
  2. Verdens beste kjøkkenmaskin!! Min mor hadde en fra -59. Jeg fikk en til bryllupet mitt i -80. Ga den til min datter og kjøpte meg ny, brukt i fjor. Er faktisk litt skuffet over den nye modellen. Men den er fortsatt den beste på markedet! Den er faktisk "oppfunnet" på Høllen motorfabrikk i Søgne. De solgte patentet til Elektrolux på -40 tallet . Litt gøy å vite, jeg har bodd i Søgne i snart 45 år. Men kom flyttende fra Sverige, "Elektrolux-landet"

    SvarSlett