søndag 8. august 2010

Opprykk fra kjeller til kjøkken

I våres skiftet vi vinduer i deler av huset vårt. Da måtte veggene rundt vinduene strippes. Etter det har kjøkkenhåndklærne blitt hengt opp på skapdørene på kjøkkenet. For det tar jo kjempelang tid å skru opp en knaggrekke!

Nei, det var vel heller det at Moccamamma var blitt litt lei den sølvgrå metallstanga fra IKEA, og ikke hadde så veldig lyst til å skru den opp igjen.

På min runde rundt i kjelleren, på jakt etter malekoster og maskeringstape til verandadørene, kom jeg over noen gamle knakkrekker i tre, også fra IKEA. Disse hang i huset da vi overtok. Men trefargen passet ikke helt inn, og de ble skrudd ned og lagt på lagring. Moccamamma har ikke veldig lett for å kvitte seg med ting. De blir lagt på lagring - just in case. Og, overraskende ofte får ting gjenoppstå etter en stund i skammekroken.



Knaggrekken fikk seg en omgang med heftgrunn og eggehvit maling, og ble landromatisk på null komma niks. Den ble litt mer velkommen i kjøkkenet mitt etter denne lille forvandlingen.




Det er ikke så mye som skal til for å få nytt liv i gamle travere. Knaggrekken poserte villig i sin nye drakt på voksduken fra Stoff og stil.







Så var det å skru opp knaggrekken under kjøkkenvinduet. Der henger den nå og tar vare på kjøkkenhåndklærne våre, og gryteklutene. Men, de ble bloggifisert bort, for de trengte seg en tur i vaskekjelleren ;)



Ha en fin uke!
Hilsen fra
Moccamamma

1 kommentar:

  1. Kjære deg.....

    Skal si du virkelig har fått blod på tann!!! Jeg tror du er i et virkelig godt driv nå om dagen! Tingene du har malt ble jo bare så fine!!

    Er det ikke moro med alt det rare som bare dukker opp fra dypet av kjelleren? jeg blir så glad jeg hver gang jeg kan bruke noe av det som egentlig er "borte og glemt".......

    Jeg jom akkurat opp fra jkjelleren her, har satt opp tapet på en vegg for at stua ikke skal bli helt hvit.... Tapeten fant jeg på lørdag for en slikk og ingenting, hele veggen kom på kr 159 ( nesten to ruller) og det ble kjempefint! Må nok ta et bilde så kan du se.....

    Men, nå gleder jeg meg til kjelleren er ferdig....og gleder meg til vi kan fortsette her oppe hos oss selv!! det kommer en tid for alt!

    Ha en fortsatt fin kveld da.....malemester HVIT

    SvarSlett