torsdag 4. november 2010

Om å utsette ting......

Denne bloggen skulle jo liksom bidra til litt mer fart i svingene når det gjelder å få orden på hus og heim.....men det blir ikke alltid som man har tenkt seg.....egentlig blir det ganske sjelden slik jeg har tenkt meg :) Nå når vakre julebilder strømmer inn over blogglandia, og koselige sofakroker presenteres på NIB, ja da er jeg skikkelig kjerringa mot strømmen og blottlegger husets styggeste rom.......i håp om å få fart i sakene, selv om årstiden ikke akkurat roper maling av gulv og tak.......

 

Taket skal bli blankt og hvitt, gulvet skal bli varm lin og bak vaskemaskinen har jeg lyst til å lekte ut og sette opp rupanel med drivvedfarge, så det blir litt lettere å feste hyller og kroker. Ohoj, så mye morsommere det skal bli å vaske klær, når bare vaskekjelleren er pen og velorganisert!!!!

Men, som så mye annet jeg skulle gjort så har det ikke rørt seg en millimeter der nede i kjelleren....
Takmalingen står i kjelleren, og strengt tatt så er det nok ganske fort gjort å male taket, om jeg først går i gang. Jeg har rett og slett for mange prosjekt, og får ikke begynt på et eneste ett........
Lindgrens Pippi har en bra sang om å være en lathund.......eller om prokastinering om du vil :) Altså om å utsette ting som butter litt imot.........og for ordens skyld, fra min svenske ordbok får du forklaringene
Knoga: arbeta mödosamt
Gno: arbeta hårdt, evt gnida med små snabba rörelser

Mors lilla lathund

Mors lilla lathund sa:
Du må tro, jag jobbar bra,
fastän vet du vad;
inte just i dag,
jag gör det helst en annan dag.

Mors lilla lathund sa:
ingen kan så bra som jag,
men tycker du som jag,
tycker du som jag;
så gör jag det en annan dag:

Tra-la-la-la-la-la
i morrn då ska jag knoga
hela dess långa dag,
ja, oj, oj, oj, vad jag ska gno.


Ja och för ser du, därför så måste jag
ta det väldigt lugnt idag,
jo för just i dag
går det inte bra,
jag gör det helst en annan dag:


Tra-la-la-la-la-la
i morrn då ska jag knoga
hela dess långa dag,
ja, oj, oj, oj, vad jag ska gno.

Ja, för se du mors lilla lathund sa:
jag gillar att jobba bra
men tycker du som jag
tycker du som jag,
så gör jag det en annan dag.



Og, kanskje vil der gå både vinter og vår, både vinter og vår.
Og neste sommer med, og det hele år, og det hele år.....

Og her klarte jeg jammen å kopiere inn HTML-kode og få lagt ut sangen "min" fra Youtube.com.....for slike ting går det fort og greit å skjønne seg på og ordne, så lenge jeg kan sitte på rumpa og jobbe....:)


Ha en fin torsdag. Jeg skal faktisk på et foredrag om stressmestring i dag! Det kan jeg nok trenge.....

Klem fra
Moccamamma


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar