onsdag 20. oktober 2010

Hva heter visa vi synger nå......

..hvem kom hjem sliten, men glad og trøtt, med fulle lommene av nøtt i nøtt? Ikke Jeger Bom Bom, men Storesøster som digger ekorn og nøtter!


Da jakkelommene skulle vrenges før vask, dukket det opp hasselnøtter og ei kongle. Plukket på klassetur i skogen. Og de havnet i en Menylysestake.


Det er grenser for hvor mye gråstein og nøtter vi kan oppbevare innomhus, for lommene er alltid fulle av småstein, pinner, eller nøtteskall. Så, vanligvis havner det ut i naturen igjen. Men, denne gangen så jeg at det jo kunne bli høstdekorasjon som sklir rett inn blandt Vanilje, kaffe og krem.......



 Og med dette høststillebenet lister jeg meg forsiktig inn i bloggeland igjen. Det er fortsatt bølger på havet, men med tiden blir de vel til krusninger....og kanskje blir det igjen havblikk.



Snøen som har falt i natt, og den som faller tett nå minner om at vinteren er nær. Eller, er den rett og slett her? Nå? Fortsetter det slik må det vel måkes også........Det luktet vinter ute i dag tidlig, lyset var fantastisk, og julestemningen klarte noen få sekunder å trenge gjennom og skape et kort øyeblikk av glede :)



Håper dette bare er en Sunnmørsvinterdag, og at denne første snøen forsvinner like fort som den kom! Heldigvis er vinterdekkene på, og veden er lagt opp i garasjen........

God vinterdag til deg som har snø, og god høstdag til deg som enda kan vente litt med snømåking....


Hilsen fra
Moccamamma

1 kommentar:

  1. Hi-hi-hi! Måtte flire litt når du beskriv lommene til jenta di, for mine lommer ser også slik ut! :))) Dei har gjoret det sidan eg var lita jente, og det går visst ikkje over? Mamma har enno kasser i kjellaren med stein eg har samla... Nydeleg stilleben med kongler og nøtter! Er enig i beskrivelsen din av morgonen, eg skulle i dusjen, og gjekk ut med kameraet først, før dagslyset heilt hadde fått grepet... Og så enda eg nede på terrassen, for ein snøvengel måtte berre få lov å bli laga! ;)Morgenkåpa heng til tørk framfor varmepumpa...

    Håper dagen din er fiiin, trass i kaldt vèr!

    God klem!
    E :)

    SvarSlett