mandag 7. mars 2011

Si meg en gang.....

Brått var det mandag igjen, og fødselsdagsfest og fastelavensboller er et tilbakelagt kapittel. Det har jo bidratt til at vekta har stått stille den uka som gikk også, så nå må det litt ny innsats til for å komme i god rytme igjen. Mannen foreslo en runde jeg kan gå på kvelden, og det tror jeg jammen jeg skal gjøre - kanskje allerede i kveld.

Toalettbadet er under konstruksjon, og det blir nok bra til slutt. Men det hindrer meg jo ikke i å tenke videre på andre ting som burde vært gjort noe med.  Men her er det mer snakk om lavbudsjett og styling enn om oppussing. Den har jeg på en måte allerede gjort.


Gangen - eller rettere sagt, trappegangen er et heller ubleket lerret her i huset når det kommer til dekor. Selv om jeg falt for trappen med repoet da vi var på visning her for snart ni år siden, har det ikke blitt veldig personlig i denne transportsonen mellom første og andre etasje. TTT (Ting Tar Tid)! Siden første forelskelse har franskgrå vegger blitt mer kremgule, men med for mye grønnskjær. Slik skjer når noviser skal velge hvitnyanse.


Trappetrinnene var blå, slitt linoleum, og kunne vanskelig fjernes siden det lå inn i trappevangene på sidene. Så der har jeg lagt nytt belegg, og skrudd på nye metalltrappeneser. Opptrinn og vanger er malt i hvit base, Lady vanntynnet oljemaling, glansgrad 80 - på den tida det nesten ikke var å få kjøpt så blank maling, og mannen i malebutikken så veldig rart på meg og lurte på om jeg virkelig skulle ha det. Han ville vel vite at han ikke bestilte noe usalgbart forgjeves.


Gelenderet var svart - men det har jeg pusset, og lakket, så det står til gulvet i gangen nede.

Jeg er litt tom for idéer til å gjøre det koseligere her - eller det er kanskje ikke idéene det skorter på, men på gjennomføringslysten. Hadde tenkt å ha den lyseblå, gamle døra på ene siden av repoet, men er ikke så sikker lenger.
Hva med en bildevegg på sidene av trappa?
Skal jeg tapetsere veggen med de to vinduene, for å få litt liv i leiren?


Noen som har noen supre idéer som ikke koster skjorta?
Hva ville du gjort for å gjøre det litt mer spennende?

Med vår og sommer for døra kan det jo hende arbeidslysten plutselig popper innom, og da er det godt å ha tenkt ferdig, og bare kunne handle :)

Klem Moccamamma :)
 
 
      Mandag og en ny ubrukt uke står for dør.....     

4 kommentarer:

  1. Trappe veggen er perfekt for et lite familie galleri. Mange bilder av mennesker du er glad i, kule rammer.... Et blikkfang.
    Klem

    SvarSlett
  2. Samme "problemet" her i huset...hver gang jeg går opp eller ned trappa kjenner jeg at noe mangler...men HVA?
    Så dessverre er jeg ikke til noe hjelp... ;o/
    Du finner sikkert på noe artig!
    Klem Anna

    SvarSlett
  3. Hva med og male veggen med vinduene i en mørk Grå tone, fek tåke7tåkedis og resterende i morgendis? Og bruke billedlister ifra IKEA til og sette opp familie bildene i på Høgre og venstre side.. F.eks 5 over hverandre ifra rundt 60/80 cm høgde og med ok bildehøgde i mellom..

    Jeg har billedlistene selv, med stor suksse, iallefall mange av vennindene mine som har kopiert stilen:-))

    Da kan du enkelt og greit bytte ut bildene og ammene etter lyst og behov.

    Og gjerne et oliventre i en stor rustikk potte (se bloomingville) helt til Høgre på "platået" på veg opp:-))

    Bare noen kjappe tips ifra meg !!!!

    Ha en fine kveld..

    Klem Birte

    SvarSlett
  4. ÅÅÅ Det var egentlig veldig fint, men jeg ville kanskje tapetsert i en fin tapet ved vinduene eller malt med pure color i en grå nyanse, eller beige...
    Og ja til bildevegg! Driver og utvider min, men det tar tid, men tror det blir bra til slutt! Takk for tips ang stolene forresten, skal på Ikea på fredag og test sitte:)
    Klem Julie

    SvarSlett