fredag 4. mars 2011

Fine, brune gummistøvler


Viggo Sandvik sang i sambatakt: "Je' æ forelske i ei dame, men hu har så stygge, fæle, grønne gummistøvler.....i hennes brone auer........for det verste som jeg veit er grønne gummistøvler"

Så bra da at jeg har fått meg fine, flotte, brune gummistøvler.....selv om mannen min ikke er som Viggo :)
Jeg skulle altså bli 40 år, og ha bodd snart ti år på Vestlandet før jeg fikk meg et par skikkelige gummistøvler. Det sier kanskje mer om uteaktivitetsnivået mitt enn noe annet at jeg har klart meg fint med et dårlig par gummistøvler på disse årene. Nå var jeg klar for en litt stilig variant av dette skotøyet, som må regnes som helårsskotøy på Sunnmøre. Så jeg ble glad da noen hadde husket at jeg nevnte at jeg ønsket meg slike støvler - enda jeg ikke selv hadde husket å sette det på ønskelisten.



Joda - jeg drømmer om vår, korte strømper og lavsko - men det regner her i dag! Jeg husker fra barndommen at strømpebuksene vek for knestrømper en gang etter påske, og så ventet vi på at det skulle bli bart og tørt, og at snøen skulle bli borte fra åsen så vi kunne få på korte strømper og lavsko. For lå snøen i åsen, ja så var det fortsatt farlig trekk. Det er et dårlig værtegn å ta med seg til Sunnmøre, der snøen ikke blir borte fra de høyeste toppene før det snart er klart for høst igjen.......


Det gikk over all forventning å fylle førti! Ikke gjorde det vondt heller. Så nå er jeg altså førti år, og begynner vel å bli moden dame.....får tro det er med meg som med god vin, den har godt av å modnes:)


Nå skal jeg dukke ned i en innleveringsoppgave, og så får vi se om det blir tid til noe innlegg i helga, for eksempel om de andre fine gavene jeg fikk til 40-årsdagen. Den som lever får se.....

God helg til alle lesere! Og takk for utfordringen Marya - jeg skal komme tilbake til den :)

Klem fra Moccamamma

7 kommentarer:

  1. De støvlene er bare sååå fine. Ønsker meg også slike. Jeg bodde forøvrig i Bergen i 4 år uten støvler og regntøy.Myyyye våt på beina de åra ja, men gummistøvler var virkelig ikke in på den tiden.

    SvarSlett
  2. Vel overstått feiring :).

    For en nyttig gave,, slike kunne jeg også tenkt meg. Vet du, jeg så slike i lilla her om dagen, var til å med å tok på dem :)

    Tror egentlig ikke det blir slike på meg for jeg har allerede støvler. Grønne gameldagse til hagebruk hjemme og ett par røde høye på campingen. Ja, jo, det burde vært motsatt, men jeg liker de grønne best ;).

    Lykke til med oppgaveskriving. Ønsker deg en god helg. Klem :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med 40 år!!

    Deilige støvler, Kjøpte make forrige høst. De er svart å har "strass" spenne på siden!
    Liker dem kjempegodt!!

    Kos deg med helgen, KLem Anna

    SvarSlett
  4. Gratulerer med dagen! jeg fikk akkurat slike støvler til jul og er super fornøyd.
    klem

    SvarSlett
  5. Gratulerer med de 40 :D

    Har selv slike støvler og dem er virkelig fantastisk !

    SvarSlett
  6. Hei - og gratulerer med nye støvler - dette er min favoritt også - jeg har dem i svart, jeg - kjedelig og trygt;)

    God helg - klem fra Bente.

    SvarSlett
  7. Jättefina stövlar!!
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett