onsdag 9. mars 2011

Vælkømmin......eller....

En dag jenta mi kom hjem fra skolen spurte hun: "Mamma, hvorfor låser du døra om dagen?"
Jeg: "Fordi jeg ikke vil at noen fremmede skal komme inn til meg og bror om dagen."
Hun: "Jammen, Mamma, hvorfor står det velkommen på døra da?"



Ja, en kan jo fundere på dette med at en inviterer hele verden inn i sin lille hule, mens man låser døra for eventuelle loddselgere og predikanter. Jeg har jo vært veldig sparsom med oversiktsbilder her på bloggen, men her kommer et glimt fra gangen - en dag jeg ble truffet av rydde- og vaskelyst.


Yttergangen er ganske liten og trang, så her er det nødvendigste av sko, luer og votter plassert på en vegg, og på andre siden er det knagger i barnehøyde til jakker, og to knagger til kåper og voksenjakker litt lenger opp på veggen. Det sier vel sitt at panelen er i ferd med å løsne fra veggen - kanskje har man hengt litt vel mye på den voksenknaggen? Men det er selvsagt fjernet før fotografering :)


Kanskje litt rart å legge puter oppå en benk som har pute fra før? Litt for å skåne benken, og litt for å teste om de stripete putene kanskje var finere til den grå veggen enn den brune benkeputa. En midlertidig løsning, som ofte tenderer til å bli permanent.......
Veggen er malt i en lys gråfarge - Skumring. To av veggene har fortsatt originalt panel (den med benken foran) slik som jeg synes er så fint - og to har vanlig skyggepanel.


Det er onsdag og midtukedag - allerede!
Mannen har bestilt hårklipp i kveld, så da skal jeg leke frisør i kveld. Egentlig ikke så verst til å klippe til å være ufaglært :)

Ha en fin onsdagskveld!
Klem fra Moccamamma

10 kommentarer:

  1. De tenker på mye rart disse barna, hører mye rart jeg hver dag siden jeg jobber i barnehage
    Lykke til som frisør
    Klem Linda:-)

    SvarSlett
  2. Fin velkomst i fin gang - he-he - morsom og treffende kommentar fra datteren:) Vår gang er også mikroskopisk - to par votter og vips; fullt!!

    Ha en fin midtukekveld - klem fra Bente.

    SvarSlett
  3. He he he.. morsom kommentar.. Men det er desverre slik idag, at de fleste føler for og låse dørene...

    Så får velkommen skiltet bare henge og ev gjester får komme inn, vel og merke etter vi har låst opp døren :-))))

    SvarSlett
  4. ps: kjempe fin gang dere har, virkelig koslig..

    SvarSlett
  5. Herlige onger med sine klokkeklare kommentarer og tanker ;o)

    Koselig gang dere har, plasssmanger er noe jeg vet ALT om...ønsker meg en gang en stor GANG!!

    Klem Anna

    SvarSlett
  6. Koselig i gangen din og "skumring" er en fin farge.

    Ser under her at du har litt av ei trapp og trappegang, herlig flott og med mange muligheter. Vanskelig å anbefale noe sånn på sparket....men jeg kan tenke litt.....dukker innom igjen:)

    Ha en fin fin dag

    SvarSlett
  7. Koselig gang! Morsom kommenytar fr dattra di!
    Klem

    SvarSlett
  8. God morgen! Og tusen takk for sporet du la igjen inne hos meg. Saa göy at du hadde sett oss paa gd.no! Er du fra de traktene mon tro siden du leser den avisa? Forstaar det slik at du ogsaa bor paa Vestlandet?
    Bloggen din er ny for meg: jeg kommer igjen!
    Med önske om en fin, fin fredag:)

    SvarSlett
  9. Hei kjære du! Som den elendige bloggvennen eg er for tida, var her fleire nye innlegg eg ikkje hadde sett før. Tusen takk for dine flotte kommentarar hos meg! Synes gangen din såg både lekker og velorganisert ut! Og korleis det ser ut innimellom, er ikkje så nøye med ;) Vi har fullt opp under varmepumpa her, sjølv om eg forklarer ungane, at det er IKKJE nødvendig å leggje tørre uteklede under... Vanane frå den harde vinteren heng igjen ;) Angåande det trapperommet ditt, har vi same problemet her. Men her er så trangt. Blir liksom fullt berre der heng bilder.

    Håper helga di blir fin!

    Største klemmen!
    Elin

    NB! Kappsag er eit MUST for damer i sin beste alder!!! ;)

    SvarSlett
  10. Jättefint ingångparti! Älskar de ljusa färgerna du har i ditt hem. Önskar jag kunde få min sambo på samma våglängd... =o)
    Klockren kommentar från barnet ditt!
    Ja varför har man en välkommen skylt, men låser om sig... En liten tankenöt!
    Kram

    SvarSlett