fredag 25. februar 2011

Et streif av vår?




Jeg tok inn en knopp av vår Rhododendron for snart to uker siden. Nå har den godtatt tidlig vår innomhus, og blomstene kommer, om enn mindre og blekere en ute i naturen. Den ser nå helt hvit ut med grønt mønster. Ute er den helt lys rosa, og mønsteret er lysbrunt.




 Den blå skåla, eller lattekoppen, er jeg veldig glad i. Jeg liker fargen på den så godt.
Hvis du vil se hele diktet på koppen - trykk her. Da kommer du til hjemmesiden til keramikeren som har laget koppen, som jeg engang fikk i gave :) Mekko heter butikken hennes.



Jeg er nok over gjennomsnittet glad i lys turkis.
God helg - til gamle og nye lesere!

Fredagshilsen fra Moccamamma :)

           Fredag - hele helgen ligger foran oss!           

9 kommentarer:

  1. Nydelig kopp:-)
    God helg til moccammaen og familien
    Linda:-)

    SvarSlett
  2. Åh, så koselig å ta in en liten knopp som til slutt blomstrer!!

    Nydelig kopp hadde du oxå, Klem Anna

    SvarSlett
  3. Viste ikke at det var mulig å drive frem knopper av rododendron. Så flink du er! Det må prøves ut.
    Klem

    SvarSlett
  4. For ett nydelig innlegg! rododendron var skjønn :),, eh,, skålen også, hærlig :).

    Har lest dine tanker og ønsker i forbindelse med de 40 du straks entrerer. Det var hærlig lesing hvor jeg kjente meg godt igjen. Jeg er der om bare noen måneder, i mai :).

    Linjene våre, de rundt øynene og ellers,, jeg tenker på de som livets smykker ;)

    Ha en deilig helg. Stor klem :)

    SvarSlett
  5. Herlig flott kopp:) Rododendron-tips er notert:) Ha en fin kveld videre:)

    SvarSlett
  6. Flott kopp og rododendron! Tror ikke den ville levd hos meg for å si det sånn:) Klem Julie

    SvarSlett
  7. Hei - så nydelig skål - flott farge:)

    Du - jeg har god trening i å fylle 40 - det går veldig bra:) Min erfaring er at man med alderen klarer å gi litt mer blaffen - på en god måte - man blir tryggere og ikke så opptatt av hva andre måtte synes. Og så er man jo fremdeles ung!!

    Gratulerer med morgendagen - håper dagen blir god og at du blir godt stelt for:)

    Klem fra Bente.

    SvarSlett
  8. Titter innom for å gratulerer deg så mye
    med dagen din i dag :)) (hvis jeg husker
    rett da) Håper du får en fantastisk flott
    dag... Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder :)
    Liker bloggen din kjempegodt :D
    Har forresten en utfordring til deg på siden min :)

    SvarSlett