tirsdag 24. mai 2011

Hverdagsgleder




Lykke er bursdagspresanger som kommer på etterskudd! Særlig når de er delikat innpakket og kan spises :) Jeg liker egentlig små presanger i hverdagen bedre enn at alle kommer på samme tid. Julekveld og fødselsdag blir liksom litt for mye av det gode for meg - derfor blir jeg ekstra glad når noen kommer med forsinket presang på en vanlig hverdag.

Olje, urtesalt og en god flaske vin - det er alt en førtiåring med fulle skap og skuffer kan ønske seg :)

 På min førtiårsjentetur til Oslo var jeg innom Kremmerhuset og kjøpte nye knotter til skatollet mitt. Disse tror jeg blir kjempefine på det hvite skatollet. Jeg er som kråka - liker det som glitrer!




Litt glitter og stas må en unne seg, når man egentlig er litt beige i hverdagen. (For svenske lesere - av og til føler jeg meg litt som den beige mannen i Roy og Rogers Mack). Jeg var heldig og fant sengetøy til halv pris på Skeidar. Nå blir det beige kjøkkenruteromantikk på soverommet. Det blir dust sammen med hodegavlen jeg lagde i vinter og den beigegrå Svanemadrassen.


Jeg ser at linsa på kameraet ikke er helt god for tida - omtrent som eieren som har hatt ny runde med hornhinneavskrapning og tilværelse som sjørøver med lapp på øyet. Må nok vurdere vernebriller under lek med barna, så jeg unngår flere fingre inn på det øyet. Synet er jammen noe av det viktigste man har! 



Jeg er i ommøbleringsmodus, og flytter rundt i stue og andre rom. Målet er å få flyt i hverdagen, slik at det blir lett å rydde underveis, og når kvelden kommer. Jeg har alltid hatt system i kaoset, men når vi er to med ulikt kaos, da blir det lett forglemmelser av det. Som da jeg nesten satte middagen i halsen i går, fordi jeg kom på at jeg hadde oversittet svarfristen for neste års SFO-plass. Ohoj, da ble det liv i leiren, og både mor og far innså, etter lett munnhuggeri, at det er på høy tid å skape orden i heimen. Det gjelder å spille på lag når man lager system - ellers blir det ikke brukt.

Ha en fin tirsdag!

Klem fra Moccamamma :)

                     Veien til lykke består i å gjøre sine gleder enkle                      

2 kommentarer:

  1. Så nydelige knotter! Tror jeg må en tur på Kremmerhuset :-)
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei - tusen takk for så hyggelig kommentar hos meg - og takk like måte - dine kommentarer sette jeg stooor pris på:)

    Pakke fra Oliviers er nesten noe av det beste man kan få, ikke sant - ordentlig hverdagsluksus å ha ingredienser derfra. Vi har kjøpt balsamico-eddik fra Oliviers, og det var nesten synd - for nå går det ikke an å kjøpe en annen type;)
    Lekre knotter også!

    Ha en fin kveld - jeg sitter her stappmett etter å ha feiret min lille mor sin bursdag med tre retters middag på Aker Brygge - akkurat nå er jeg overbevist om at jeg aldri kommer til å bli sulten igjen;)

    SvarSlett