mandag 9. mai 2011

Og so da?

Hei alle sammen!

Her har det vært bloggtørke ei stund. Og heldigvis bare fordi jeg har holdt på med så mye annet koselig den siste tida. Jeg har fått frisket opp en kjær hobby - musikken! Og jeg har vært på jentetur i Oslo - en 40-årsgave fra ei kjær venninne som jeg ser alt for sjelden. Men, jeg kom ikke hjem med shoppingposer fulle av interiørdetaljer eller klær. Til det er lommeboka alt for skranten, og shoppinggenet mitt er nok mangelfullt utviklet. Jeg blir bare gående og måpe over alt det fine som finnes. Men - bevares jeg var innom butikker! Og idébanken fikk seg et påfyll :)


I påsken hadde vi besøk av mine foreldre. Jeg ser at dere er mange som går på loppemarked nå på våren, men sånt noe har vi ikke her i bygda. Da er det jo bra at jeg har mitt eget fantastiske loppeskattkammer i hjembygda. Og det kom noen godbiter derfra i påsken. En av dem var denne sodakoppen. Et vaskevannsfat og mugge i samme stil har jeg også fått. To gamle trekasser, den ene med ekstra sjarm, og en lyseblå kaffeboks, av typen som kjøpmennen hadde kaffebønner i. Jeg henger altså etter med blogginnleggene :)


Har den ikke veldig fin fasong? Den har foreløpig fått prøve seg som potteskjuler, og jeg tror kanskje at den kan gjøre en bra jobb som nettopp det. Det er jo ikke så mye soda vi bruker nå for tida :) Ildtoppen har nok kanskje sett sine beste dager, så noe friskere grønt kan med fordel flytte inn.


Vi har fantastiske sommerdager på Sunnmøre! Det blir uteliv framfor stulling og stelling innendørs. Men, ukas mål er å ommøblere stuene og arbeidsrommet i første etasje.
På hjernekontoret skal detaljer til det nye badet manes frem. Badet er nemlig ferdig! Men, det er litt vanskelig fotolys der inne, og forholdsvis kjedelig uten styling. Det mangler knagger, dorullholder og slike små praktiske detaljer som dolokk. Må huske å bestille det i dag. Bilder kommer etterhvert som blogglysten kommer tilbake.



Og, so da?

Jo, jeg tar livet som det faller seg, og gir blaffen i bekymringer og mas....

Ønsker alle som stikker innom min lille hule en fin mandag!

Klem fra Moccamamma :)








11 kommentarer:

  1. Nice innstilling:-))
    Passa kjempefint som potteskjuler syns eg
    Ha ein fin dag du også, klem:-))

    SvarSlett
  2. Hei - det hørtes ut som om din Oslotur var en deilig opplevelse - noen ganger er det bare godt å kunne gå rundt å suge inn inntrykk og snuse inn stemninger:)

    Nydelig Soda-skål fra "hjembygdloppis" - så fin i fargen - flott blikkfang:)

    Ha en fin mandagskveld - klem fra Bente.

    SvarSlett
  3. Heisan!
    Tusen takk for koselig hilsen hos meg som førte meg hit til deg.
    Synes den var så herlig den soda-koppen og lekker med plante i.
    Ha en fin vårkveld!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Så heldig du er da,, loppisloft med slike skatter :). Klemmer :)

    SvarSlett
  5. Hei, så koselig blogg du har. Fin header, jeg elsker det Edme serviset og har det selv også. Legger meg til som følger hos deg jeg, for her vil jeg lese mere, klem Wilhelmines blogg

    SvarSlett
  6. ...Den var jo et prakteksemplar da!
    Rå fin..
    Fant deg inne hos Kaspara, så da snek jeg meg innom deg også en tur ;)

    Ønsker deg en fantastisk dag!

    Mvh Ida Susanne
    (sukkertøy for øyet)

    SvarSlett
  7. Så flott loppekupp! Passet perfekt som potteskjuler.
    Klem

    SvarSlett
  8. Ikke noe loppis her heller, dessverre...
    Den fine potteskjuleren din, en veninne av meg har sin på kjøkkenbenklen, med oppvaskmiddel, oppvaskbørst o kopptue i. Så artig at du fant denne i nabolaget ;o))

    Jentetur, kan det bli bedre ?!

    Klem Anna

    SvarSlett
  9. Heia
    Takk for koselig melding hos meg.
    Kjempefin potteskjuler. Har fått med meg en loppis i år, men det blir ofte at en drar med seg for masse hjem. Men høres ut som om du har vært heldig, kaffeboks og trekasse, de må du vise :-)
    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  10. Kjempefin er den...heldig der...
    ha en solylt dag...
    klemklem

    SvarSlett
  11. Den var fin. :)
    Har en lignende som jeg skal putte plante i .
    Har lagt meg til som følger.
    Ha en fortsatt fin dag.

    SvarSlett