mandag 13. september 2010

Avspark for uke 37

Så er vi ved starten av ei ny uke igjen......og jeg advarer om at dette blir et innlegg av typen lett sammensurium.....

Jeg føler jeg var heldig med valg av roser til hagen......pukket tre tilfeldige rosa sorter, og ut kommer så og si samme rosafarge i tre størrelser.....tripp, trapp, tresko......
Blomsterbedet i skråningen min tar sakte form, og sommeren 2010 har det kommet mange nye stauder og rosebusker i bedet, så det lover godt. Snart er det vel tid for løkplanting, med tanke på neste vår.....


Forrige uke satt jeg mye med bøker og pc. Skrev godkjenningsoppgave på det ene nettstudiet jeg tar i norsk. Veldig uvant å skrive oppgaver igjen....men, den ble godkjent, og det er en god følelse å starte uka med!





Moccamamma lærte også følgende i forrige uke - vi drar med oss skyggene fra fortiden. Studieteknikken kalt skippertaksmetoden fungerer på en måte, men er veldig intens og slitsom......og passer dårlig når man har mann og barn.......Så, den skyggen må jeg prøve å kvitte meg med. Opplevde nok en gang at pensum er mest interessant når man jobber med å løse oppgaver. Så - videre skal jeg følge leksjonene tettere, og løse oppgaver underveis!!






Her faller skyggen fra kjøkkenvinduet inn på oppvaskbenkens dør......ser dere at det er gjenstandene fra headeren min?

Uke 36 ble avsluttet med kinobesøk i går kveld. Vi så "Inception". Likte filmen. Man ble holdt i ånde hele veien.......handler om drømmer, om enn på et litt uvanlig plan.....






Hva skal så uke 37 bringe? Hjerter...........

For å trigge meg selv legger jeg ut før bildene først.....og så kommer etterbildene forhåpentligvis mot slutten av uka :)

Lillebrors lekekasse skal få en aldri så liten "make-over".





Vi har piano! Moccamamma skulle ønske hun kunne å spille, ikke bare klimpre etter noter......kan man noter, kan man alltids klare å plassere fingrene på riktige tangenter, men det blir sjelden noe særlig flyt i melodiene. Jeg vil gjerne være på nivå avansert med en gang, og overser det faktum at slike ferdigheter krever opplæring og øving, øving, øving, øving.............





Så, jeg kjøper noter til sanger jeg liker........denne fant veien inn under en avstandsforelskelse i Samuel Fröeler som spilte Skjærgårdsdoktoren......

Og, dette er kanskje en av de få sangene jeg kommer meg sånn nogenlunde helskinnet gjennom.....
...ja, jeg vet at man kanskje bør begynne med et hefte av Carl Bertil Agnestig....eller hva han nå heter...



Det er nu som livet är mitt!
Har du ikke sett filmen "Så som i himmelen"......da må du leie den! Vakker musikk, vakker historie......




I denne bor notene mine......de jeg gjerne skulle kunne spille uten å ha lært å spille piano. Jeg kan hakke meg gjennom firstemt.....men flyt, altså nei.........

Det jeg egentlig ville si, var at aviskorgen skal bli hvit og fin. Den kan skrus fra hverandre med umbraconøkkel..........hendig, så kommer man til overalt.......





Til slutt ei syngedame......hun fikk midlertidig opphold på nattbordet i forrige uke. Vurderte NIB sin soveromsutfordring, men ga meg på det.....og det var nok like bra, så mange fine bidrag det var der......


Nå satser jeg på fortsatt fine høstdager denne uka, så vi fortsatt kan drikke kaffe på verandaen, sammen med de spanske margerittene........og tomatene som fortsatt er supergrønne......




Ha ei fin uke!

En lærer jeg hadde på videregående pleide å komme busende inn i klasserommet mandags morgen med følgende utbrudd: "Ja, ja, ja.......ny uke - nye sjanser - nye gevinster........!"
Så får vi se om noen av oss vinner noe.....nye sjanser dukker opp hver dag.....man må bare se dem gjennom hverdagsbrillene......

Hilsen fra Moccamamma

1 kommentar:

  1. Heisann..
    takker så masse for koselig kommentar...ja det er noe med at en vil gjerne være verdensmester med en gang...når jeg skal gjøre noe..så vil jeg at resultatet skal være perfekt med første forsøk:):)
    er vel litt utolmodig av natur...kanskje..:)
    ja det skapet ja.....huff han er litt skremmende han som eier det...en meget spesiell psykolog:)
    Ja..ny uke og nye muligheter og nye gevinster..synes den låter riktig så fint jeg:)
    I morgen blir det en harry tur til Sverige..og så skal jeg stoppe i Moss og få litt mere stoffer til syprosjektene mine he he ehe....er spent når første sømmen skjer:):)
    kos deg så lenge..
    nydelige roser du har i haven din...
    eddaKlemmer

    SvarSlett