fredag 3. september 2010

En gammel kjeksboks.....

...som jeg har vært så heldig å få av foreldrene mine.


Jeg har hatt en runde i huset og gjenoppdaget noen av "skattene" jeg har fått med hjemmefra. Tusen takk, mor og far, for at jeg har fått ta med meg alle disse gamle tingene som bærer mye historie i seg! Selv om historiene fortsatt sitter hos dere, og kanskje ikke så mye hos meg :) 








Det var litt lite farge i innleggene mine, så her kommer en fargeklatt!




Jeg tror kanskje jeg reddet boksen fra uthuset en gang for mange herrens år siden, eller så har jeg funnet den på et loft....



Jeg måtte gå en tur i kjøkkenskapet for å se hva gode gamle Sætre holder på med i dag. Og jeg hadde ikke mindre enn fem ulike produkter fra dem i skapet:




Gjende og Marie er gjengangere, og barna elsker Gjendekjeks! Jada, de får sukker, vet du ;) Men, en pakke kjeks varer lenge.....



Kjeksboksen har stått litt stuet bort, for den er litt julerød til hverdags - men, jeg skal lage noen åpne hyller på kjøkkenet, og da får den kanskje komme til heder og verdighet igjen. Nå tjener den som oppbevaring for gamle kakeformer.... 




Disse kjøpte jeg på Shalam i Kristiansand for mange år siden - fordi min gode venninne hadde slike med telys i. Dette var før bloggingens tid, og før gjenbruksbøkene begynte å komme ut. Min venninne har nemlig alltid hatt teften for vakre ting som kan brukes om igjen.....Jeg bruker dem fortsatt til telys, og jeg mener bestemt at jeg har flere et sted......Ja, jeg har noen i et Norgesglass, det vet jeg fra headeren min......det er virkelig på tide med en rydd-og-rens-ut- prosess her, altså. Jeg har ting i hyller og skap overalt.....






Kjekspakninger før og nå.......




Sola skinner i dag! Jeg tar med meg kaffekoppen og en Gjendekjeks ut i sola, og koser meg der til Lillebror våkner og vil ha lunsj......

Ha en fin fredag!

Hilsen Moccamamma





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar