torsdag 30. september 2010

Kaffe, blomster og skrivesaker.......

 Takk til alle som er innom og kikker, og tusen takk til dere som legger igjen koselige kommentarer :) Jeg blir barnslig glad når det ligger kommentarer her inne.....lett å glede!

I dag har jeg svingt malerulla! Askepott og Askeladden forbereder seg for vinteren :) Vi har fjernet en gammel koksovn, og gjør nå klart for å få på plass Andersen jr. Brannmuren skrek etter et strøk med maling, og det har den fått i dag.

Og den som jobber godt, må jo ha god lunsj! Mine baristakunnskaper er minimale, men med hjelp av min Nespressomaskin og melkeskummer så blir det god kaffelatte :) Melkehjerter er for viderekommende, kanskje kommer jeg dit en dag......men, så lenge det smaker godt, så er jeg fornøyd!




Moccamannen er en kløpper på å bake kringler. Lucky me!!! Som østlending forbinder jeg kringle med søt gjærbakst med melis, men disse kringlene er som fine rundstykker formet som kringler. Kjempegode med meierismør og brunost!

 I morgen får vi skru sammen den nye ovnen, og prøve å finne riktige mål før kapping av røykrør. Tror ikke selgeren kan ha vært helt med da han solgte ovn og røykrørsdeler til Moccamannen. Selgeren hadde pratet varmt for å skråstille ovnen, og det blir nok også best, men da jeg begynte å pusle rørdeler, så manglet et 45 graders bend.....men, jeg har kjøpt det nå, og nå gjelder det å måle riktig slik at Moccamannen kan sendes avgårde til en som er kyndig med skjærebrenner. Gaffatape skal visst være bra for rene kutt....sa selgeren som glemte 45 gradersbendet...... 



Så til noe penere enn sot og aske......en av orkidéene mine. Disse orkidéene er de eneste blomstene som trives med mitt servicenivå.....de blomstrer om og om og om igjen......Denne fikk jeg da Lillebror ble født, og den blomstrer igjen ett år etter. Den har stått i en og en halv måned nå. Føler meg litt som Nero Wolf, sånn bortsett fra at jeg ikke har skjegg, ikke er privatdetektiv og ikke har drivhus på taket........Nero Wolf løste kriminalgåter mens han stelte orkidéene sine på detektimen i gamledager.....



 En krukke fra Miljøgården. Kjøpt på Møbelringen for en god stund siden.


 Og nå har jeg igjen rota meg inn i et innlegg uten mål og mening......så da får jeg avslutte med den nye notatboka jeg kjøpte for kr. 7,55 hos Søstrene Grene.



Gonna write a classic, gonna write it in an attic.....


Fyllepennen har vært en trofast følgesvenn i mange år. Kjøpt på Ordning & Reda, og er av merket Lamy. Veldig god å skrive med, og så har jeg blekk i svart, blått og turkist for ulike anledninger....
Skatollet er i daglig bruk, og det blogges for det meste fra denne nye arbeidsplassen...


Jeg har en egen evne til å kjøpe notatbøker fordi de er så fine, men bruke dem til noe, det er det verre med. Men, litt idédrodling er det alltid bruk for papir til.....

Det nærmer seg helg med stormskritt! Det blir intensiv lesehelg på meg, gitt.....det ser ut til at jeg raste utpå skippertaksmetoden igjen på dette studiet mitt. Skylder litt på at jeg skadet øyet akkurat da motivasjonen var på topp, men det er nok mest et skalkeskjul, altså.....for det er nok manglende disiplin som er største bøygen....men, det er aldri for sent å starte på nytt :)

Ha en fin fredag - for nå er torsdag snart blitt fredag....

Hilsen fra Moccamamma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar