torsdag 23. desember 2010

Det blir inte alltid som man har tänkt sig....

 ....hur man enn planerar. Det är inte hela välden, vi gråter inga flodar, vi får ta dagen som den kommer.......
sånn ca fritt etter Tomas Ledin

 

For desember startet med mange gode planer og intensjoner - men så blir det ikke alltid helt slik.

Jeg har justert den såkalte "kravspekken", eller kravspesifikasjonen flere ganger under veis, og nå er det nesten ikke noen krav igjen for at det skal bli jul :)

 






Nå har vi vaske golvet, og vi har børi ved, vi har itte sætt opp fuglband, men vi har pynte tre.......


Julekuler er fylt i vaser og lyslykter, og furugreiner har fått plass i vaser, og i mannens forsølvede babysko.













Vi har pakket alle pakkene - det var jeg ferdig med kl 01.00 i natt :) Vi har brente mandler, og har julemenn i kakeboksen. I fryseren ligger svigermors lefsebakst, litt sjokoladekakerester fra tidligere i vinter, og alt i alt tror jeg faktisk at det blir jul med det. Ribba ligger saltet og pepret i kjøleskapet, og skal langstekes i natt på 70 grader. Det er en familietradisjon jeg har - og som jeg bringer videre.

God jul alle sammen!

Juleklem fra Moccamamma

3 kommentarer:

  1. Det høres ut som om dette kan bli en fin jul hos dere. Grevinnen og hovmestern kommer vel til dere også i kveld? Lukta fra ribba gir vel også en deilig julefølelse, kan jeg tenke meg! Gleder meg jeg også. Har ikke prøvd sånn langsteking. DET skal jeg prøve en gang. Den blir sikker skikkelig mør. I år prøver vi noe annet nytt; har delt opp ribba i ferdige serveringsstykker og skal steke dem side om side istedet for som et helt stykke. Ble anbefalt dette, og er nysgjerrig på å prøve noe nytt.
    Nydelige farger på kulene dine. Jeg har mest rødt, rødt, rødt, så det var deilig å se noen andre nyanser.
    God jul til deg og dine. Nå skal vi snart slappe av......

    SvarSlett
  2. Herleg julesteming!Eg vil ynskje deg og dine ei velsigna jolehelg frå oss her inne i Modalen.

    Klem!

    SvarSlett
  3. Det blir jul allikevel, vet du :-)

    God romjul!

    Marie

    SvarSlett