tirsdag 21. desember 2010

Espresso i adventstid......

Nå om dagen nytes det mye Nespresso Arpeggio - min favoritt i Nespressoutvalget.
Da passer det bra at den har en fin adventslilla farge på kapselen, selv om jeg ikke klarer å få den fram på bilder. Begrenset hvor bra jeg får det til med mitt Canon Ixus 9,5, og det dårlige dagslyset. Trikser med eksponeringstida, men det hjelper bare begrenset.......


Jeg fikk Nespressomaskina mi for snart to år siden. Moccamannen syntes det hadde vært nok lettvint pulverkaffe en stund, så han slo til med en Nespresso Essenza på 38-årsdagen. Skal tro hva han slår til med når jeg blir 40 om mindre enn tre måneder? Hvilket minner meg på at det har ikke før vært lemmer og liv om å gjøra, med påsken, og pinsen og jula for døra....før jeg fyller 40 år! Ja, livet går så alt for fort....og man må ta stilling til feiring - ikke feiring, hvis feiring - stor feiring - liten feiring.....
Jeg skal bestemme meg i romjula, tenker jeg.....



Moccakoppene har jeg etter min farmor. Og de blir faktisk brukt til espresso av og til. Jeg liker å bruke de pene tingene, og ikke bare ha dem på stas i skapet.


Man får veldig god kaffe på denne kapselmåten.


Noen kapsler har fått flytte ut av Norgesglassene i kaffeskapet på kjøkkenet, og ned i en sukkerskål.....

 

 



Brøytebilen hadde brukket av en furugren i en hage, og den lå litt ensom og forlatt på veien. Siden den hadde både nåler og kongler ble den med hjem i en bærepose. Prøver litt forsiktig med furugreiner, og ser om det går bra med allergien til mann og barn....

 



Ha en stålende 21. desember!
I kveld, 21. desember 2010, nærmere midnatt snur sola!
Da går det mot lysere tider, dere :) Og det er godt nytt på mange måter.

Fortsatt god førjulstid - for fortsatt er det tre hele dager til jul!

Moccamamma





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar