mandag 20. desember 2010

Høyr kor englar syng frå sky.....


I dag blir det rett og slett juleevangeliet i bilder her hos meg.


Jeg har fotografert detaljer fra denne juleplastfoilen, som jeg har tatt med meg fra "trehøgda" i min fars barndomshjem. Bildet forteller jo hele historen, så nær som at Caspar, Melchior og Baltasar mangler. Kanskje hadde de ikke nådd fram enda, men var på vandring etter stjernen som viste vei til Betlehemsmarkene.

Hadde tenkt å legge små salmetekster til bildene, men jeg lar dem tale for seg, og så får du selv sette dine vers fra din favorittjulesalmer til.
En av mine favoritter er: "En krybbe var vuggen"





 Et barn er født i Betlehem























Håper du fikk litt julestemning av disse bildene fra min alternative julekrybbe....

Fortsatt god førjulstid. Her går det sakte mot julepyntet hus.

Klem Moccamamma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar